środa, 4 kwietnia 2012

Na dobry początek

Wreszcie się odważyłam. Troszkę jeszcze chwiejnym krokiem, jak malec uczący się chodzić, ale ruszamy. Na dobry początek przepis na ciasto ze zdjęcia głównego :)

Szybkie, proste i pyszne ciasto z owocami
Przygotowujemy dowolne owoce. Wypróbowałam już jabłka, truskawki, śliwki i wszystkie wersje były pyszne!

Kostkę masła (200g) ucieramy z 110g cukru i szczyptą soli na gładką pulchną masę. Oczywiście mikser ułatwia sprawę, ale łyżka w dłoni jest też całkiem niezłym "mieszadłem" (przetestowałam). Do tego dodajemy 250g mąki wymieszanej z 3,5g (pół paczki) drożdży instant i (ewentualnie) dowolnym aromatem oraz połową łyżeczki cynamonu. Wrzucamy dwa jajka i wszystko mieszamy. Ciasto ma być gęste.
Wykładamy na wysmarowaną blachę/formę (ja piekę je zawsze w okrągłej formie do tarty o średnicy 29cm) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30-40 minut.

Smacznego :)
Monika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz