czwartek, 13 grudnia 2012

Bo czekolada jest dobra na wszystko!

Kiedy o 15:30 zachodzi słońce, a w domu trzeba zasłonić rolety, mam ochotę wyrwać z dnia jeszcze trochę, jeszcze kawałek. Może kawa? Moje odwieczne uzależnienie. W ciąży trochę przystopowałam, teraz pomału wracam do parujących filiżanek i grzejących dłonie kubków. Pachną ostatnio cynamonem, imbirem, kardamonem... Mój grudzień zawsze taki jest. Do tych grudniowych godzin, przedświątecznych przygotowań i planów pasuje kawałek domowego ciasta. Jeśli jeszcze jest czekoladowe - pełnia szczęścia! I wtedy chwila jest tylko moja...

Jak zobaczyłam przepis na to ciasto, od razu wiedziałam, że muszę je zrobić. Po pierwsze uwielbiam twaróg. Po drugie najbardziej lubimy te nieoczywiste wypieki, te które wcale nie są tak słodkie jak sugerowałaby ich nazwa. Znalazłam je u Kaś z Bake&Taste . Szczerze polecam. 

Ciasto czekoladowe
- 150 g tłustego twarogu
- 2 jajka
- 1/3 szklanki mleka
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
- 3 czubate łyżki kakao
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki cukru (wskazany brązowy, ale z białym również się uda bez zarzutu)
- 1/2 szklanki kropelek czekoladowych lub pokrojonej czekolady + kropelki/kawałki do posypania wierzchu ciasta (ja użyłam kawałków czekolady do środka, a kropelek do posypania)

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Twaróg, jajka, mleko i olej zmiksować na gładką masę. Polecam wcześniej pokruszyć(chociaż trochę) twaróg widelcem. Do tego dodać mąkę wymieszaną z cukrem, kakao i proszkiem do pieczenia. Wymieszać łyżką lub mikserem (wolne obroty bo ciasto jest bardzo gęste). Na końcu dodać czekoladę/kropelki. Keksówkę wyłożoną papierem do pieczenia (koniecznie! chyba że posiadacie silikonową) wypełnić dokładnie ciastem. Posypać wierzch kropelkami/czekoladą. Piec ok.45-50 minut (do suchego patyczka). U mnie 45 minut wystarczyło. 

Najlepiej smakuje zaraz po przestudzeniu i na następny dzień. Chociaż wątpię, żeby stało u Was dłużej... ;-) 
Jest mało słodkie, dość ciężkie i przepyszne. 

Smacznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz