czwartek, 27 czerwca 2013

Ciasteczka owsiane z czekoladą i rodzynkami

Bardzo długo szukałam "mojego" przepisu na ciasteczka owsiane. Jadłam je kilka razy u różnych znajomych, pytałam, ale zawsze mi coś w tych przepisach nie pasowało (lubię prostotę - cóż...;-) ). Wreszcie mam. Idealne. Za pierwszym razem wyszły. Przepyszne. O to mi chodziło. 
Na letnią chandrę i odganianie złych myśli - idealne. 

Przepis pochodzi z blogu Moje Wypieki. Wprowadziłam niewielkie zmiany w przepisie.

Ciasteczka owsiane z czekoladą i rodzynkami

Składniki: 
- 120 g masła
- 70 g brązowego cukru
- 1 jajko
- 140 g razowej mąki (dałam pszenną pełnoziarnistą)
- 100 g płatków owsianych 
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- pół tabliczki deserowej czekolady
- garść rodzynek (w przepisie było 250 g czekolady tylko)
- opcjonalnie: łyżka wody






Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać jajko, dobrze wymieszać. Dodać pozostałe składniki, wymieszać. Można łyżką, można mikserem. Moje ciasto nie chciało się dobrze połączyć, dlatego dodałam łyżkę wody, która rozwiązała ten problem. 

Następnie podzielić ciasto na kulki wielkości orzecha włoskiego, nagrzać piekarnik do 180 stopni. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układać kulki ciasta i spłaszczać je wilgotną łyżką. Piec ok. 15 minut do zrumienienia. Zajadać po ostudzeniu. Przechowywać w szczelnym pojemniku. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz